Saturday, November 16

JODOH ~

apakah yang dimaksudkan dengan jodoh??
mengikut kamus dewan.alamak mals betul
aku nk mncapai kamus ni.xpayh cri kmus
search google je.semua dihujung jari anda.


JODOH=iaitu ikatan yang sah antara lelaki
               dan perempuan selepas diakad.


topik jodoh ni selalu sgt kluar dr bibir aku.
bukan aku sorg je tp kawan2 dan sahabat2
aku jugak.xtaula kenapa.bila tgah dok bincng
topik lain n msti ade topik jodoh ni menyelit.


yess sekarang umur aku dah xda huruf 1
didepan so,aku rasa dah patut kot nk fikir
soal ni.nk kata perjalanan hidup ni masih
pnjang in shaa allah tp qada' dan qadar hdup
semua ditangan Allah.semunya ditentukan.
kita sbg hamba Allah hnya mmpu tawakal
dan berusaha.ajal maut,jodoh pertemuan
semua ditanganNya.


kalau setiap kali balik rumah ibula suka
beno dok tnya aku "dah ade special ke?"
"dah ade pkwe ke?" "sape call pkwe ke?"
what kind of question sih?.bila fikir balik
mngkin sbb aku ni anak sulung kot.so,ibu
mcm xsabar nk tgok aku ade jodoh kot.
lagi2 spupu aku ni sorg2 khwin.ibu n ayah
pon nk jugk anak die mcmtu.tp in shaa allah,


aku rasa mngkin sbb persekitran aku ni
selalu je tgok org sana berkepit org sini
berkepit.zaman percintaan semuanya indah
kentut yg busuk pon wangi!!!.kalau kat
u tu.dgr khabr org ni kata die dah clash
tup tup petang tuh dah dgn org lain.WOW
senangnya kau ubah perasaan dlm sekelip
mata.mmg hebat,dah la pkwe lama kat u
yg sama.aku salute!!!


sekrang ni aku nk focus untk hbskan diploma
aku ni dulu.in shaa allah ths sem last sem for
diploma in mechanical engineering.soal jodoh
tu mmg aku akan fikir cuma aku nk set kat mind
aku "JODOH ITU PASTI AKAN HADIR
CUMA CEPAT DAN LAMBAT JE & ALLAH
DAH TETAPKAN HAMBANYA HIDUP
BERPASANGAN"



aku terdetik nk post pasal jodoh ni bukan sebab apa.
tetibe gedik tangan nk menaip soal ni.so,sape yg rasa 
nasib kita sama jmputla baca.hahahahha

No comments: